Popularne posty

wtorek, 25 czerwca 2013

Haftowane cuda

Do tej pory spod mojej ręki wyszło około osiem wyszywanek (haftuję od 2010 roku). Jedne wykonałam za koleżanki jako pracę dodatkową na technikę. Inne stały się prezentami, najbardziej ubolewam jednak nad tym, że nie każdej zdążyłam zrobić zdjęcie.

Kwiatowe Pola
2010   18x24cm





































Jest to pierwsza wyszywanka, którą kiedykolwiek zrobiłam. Nosi ona niestety ślady mojego niedoświadczenia. Krzyżyki są wyhaftowane chaotycznie, niemalże każdy w inną stronę. W pewnych miejscach mulina została pobrudzona. Lecz i tak pomimo wad jest moją ulubioną i najciekawszą robótką ręczną.



Słoneczniki i Koń
2010 rok





































Praca ta stała się prezentem, który podarowałam swojej wychowawczyni na zakończenie gimnazjum. Mam nadzieję, że stanowi teraz ładną ozdobę w mieszkaniu mojej byłej nauczycielki.
Ta wyszywanka jest większa od jej poprzedniczki. Nie wiem jak bardzo, ale na pewno ma rozmiary większe od zwyczajnej kartki (w formacie A4). Nie stanowiła wyzwania jeżeli chodzi o kolorystykę, zresztą widać to na załączonym obrazku. Są tutaj nieskomplikowane cienie, oraz bardzo, ale to bardzo jednolite tło. Jego wykonanie było bardzo męczącym zajęciem.



Dęba Stań!
2010   14x20cm





































Drugim tytułem może być: "Pikseloza". Detale tej wyszywanki nie są jej mocną stroną, ale cóż można powiedzieć kiedy kanwa była mniejsza od kartki w formacie A5

Srokaty Rumak
15.09.2012   21x30cm


Jest to jak na razie jedyna wyszywanka, którą sama zaprojektowałam. Wzorowałam się oczywiście na pewnym zdjęciu rysując konia na kanwie, ale ostateczny efekt i tak zależał od mojej woli.
Z lenistwa nie powstało żadne konkretne tło, ale jak taką kanwę męczy się ponad rok... To wszystko może się odechcieć.
Oczywiście wzór, którego się podjęłam nie był aż tak trudny, to po prostu zmiana szkoły wpłynęła na nowy rozkład dnia, w nowej budzie, nowe obowiązki itd.
Zdjęcie: http://www.24htapety.cba.pl/zwierzeta/max/konie/59_www.24htapety.cba.pl.jpg



Motylek
15x15cm

Niewielka, nieskomplikowana praca haftowana przez około dwa tygodnie dla siostry.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz